fbpx
Odwiedź nas
ul. Mehoffera 10, Kraków
Godziny otwarcia
Pon - Piątek: 8:00 - 21:00
Sobota: 9:00 - 14:00

dietetyk z krakowa

Plan odpowiedniej aktywności fizycznej – wspieramy zdrowy ruch

Zbudowanie zdrowego ciała dotyczy nie tylko odpowiednio dobranego planu żywieniowego, ale także wprowadzenia w życie aktywności fizycznej. W zależności od stanu zdrowia i aktualnej kondycji organizmu stopniowo wdrażana jest najbezpieczniejsza oraz najskuteczniejsza forma zajęć ruchowych.

Regularne ćwiczenia znacznie poprawiają stan zdrowia

Największe korzyści płynące z systematycznych ćwiczeń i zbilansowanej diety to przede wszystkim osiągnięcie i utrzymanie prawidłowej kompozycji ciała i wskaźnika BMI, zwiększenie masy mięśniowej oraz zmniejszenie ryzyka chorób przewlekłych. Ponadto badania wykazały, że ćwiczenia mogą polepszyć nastrój, poprawić zdrowie psychiczne, wzmocnić jakość snu, a nawet doprowadzić do nasilenia życia seksualnego. Regularna aktywność fizyczna pomaga także w utrzymaniu wysokiego poziomu energii. Zastąpienie dotychczasowego zachowania nowym, zdrowym nawykiem, pomaga nie tylko schudnąć, ale także prowadzić zdrowszy styl życia. Zaplanowanie treningu o tej samej porze każdego dnia to dobry sposób na przekształcenie ćwiczeń w codzienny nawyk.

Odpowiednia aktywność sportowa niewątpliwie pomaga:

  • Poprawić mobilność,
  • Zbudować kondycję fizyczną,
  • Wzmocnić mięśnie,
  • Utracić zbędne kilogramy.

Zacznij od oceny swojego zdrowia

Przed rozpoczęciem ćwiczeń wskazane jest skonsultowanie się z lekarzem w celu sprawdzenia ogólnego stanu zdrowia. Jest to szczególnie ważne dla osób nieprzyzwyczajonych do forsownej aktywności fizycznej, a także ludzi w wieku 45 lat i starszych. Wczesna kontrola pomaga wykryć wszelkie problemy zdrowotne i zapobiec sytuacjom, które mogą narazić na doznanie urazu podczas ćwiczeń. Należy pamiętać, że podejmowanie aktywności fizycznej powinno być stopniowe tak samo, jak każda zmiana wprowadzana do stylu życia. Taki model pracy jest zgodny z filozofią Kaizen i pozwala uniknąć kontuzji. Dobierany rodzaj ćwiczeń zależny jest od upodobań oraz możliwości pacjenta.

Ponadto wyznaczenie realistycznych celów może pomóc w utrzymaniu programu ćwiczeń na dłuższą metę. Do wyboru jest wiele różnych wariantów treningowych. Celem jest powolny start, zwiększenie poziomu sprawności i zapewnienie organizmowi wystarczającej ilości czasu na odpoczynek i regenerację.

 

Sprawdź nasz cennik i umów się na wizytę.

Rejestracja telefoniczna w godzinach 8:00-16:00,
od poniedziałku do piątku.

Zadzwoń: +48 693-917-921

lub umów się przez: Znanego Lekarza